Piszemy pierwszy PLUGIN
  • Witajcie
    Postanowiłem iż zacznę serię poradników jak pisać pluginy. W tym poradniku nauczymy się podstawowych rzeczy.

    Napisałem na szybko krótki plugin (omówimy jego budowę)

    #include <sourcemod>
    
    public Plugin myinfo =
    {
    	name = "WPISZ",
    	author = "MeF3",
    	description = "Plugin",
    	version = "1.0",
    	url = "http://www.sourcemod.pl"
    };
    
    public void OnPluginStart()
    {
       RegConsoleCmd ("sm_wpisz",WPISZ);
    }
    
    public Action:WPISZ(client,args)
    {
       PrintToConsole(client, "[CSWILD.PL] Oto wynik wpisania komendy !wpisz / sm_wpisz")
       PrintToChat(client, "[CSWILD.PL] Wynik Komendy !wpisz")
    }
    

    Pierwsza linijka: #include <sourcemod>
    Jest odpowiedzialna za moduł z którego nasz plugin może pobierać informacje.

    Druga linijka:

    public Plugin myinfo =
    {
    	name = "WPISZ",
    	author = "MeF3",
    	description = "Plugin",
    	version = "1.0",
    	url = "http://www.sourcemod.pl"
    };
    

    Informacja o autorze i nazwie pluginu

    Trzecia linijka:

    public void OnPluginStart()
    {
       RegConsoleCmd ("sm_wpisz",WPISZ);
    }
    
    public void OnPluginStart()
    {
    }
    

    Jest to funkcja od której rozpoczyna się plugin.

    Umieszczona między {} funkcja RegConsoleCmd ("sm_wpisz",WPISZ); pozwala nam nasłuchiwać komendy !wpisz, działa to tak, że po wpisaniu komendy !wpisz, uruchamia nam się funkcja "Komenda"

    Czwarta i ostatnia linijka

    public Action:WPISZ(client,args)
    {
       PrintToConsole(client, "[CSWILD.PL] Oto wynik wpisania komendy !wpisz / sm_wpisz")
       PrintToChat(client, "[CSWILD.PL] Wynik Komendy !wpisz")
    }
    

    Ta funkcja public Action:WPISZ(client,args) wywołuję nam komendę !wpisz a reszta czyli PrintToConsole (pokazuje nam tekst w konsoli) i PrintToChat (pokazuje nam tekst na czacie)```

    ostatnio edytowany przez Master
  • 6
    Posty
  • 441
    Wyświetleń
  • Zaloguj się, aby odpowiedzieć.