Witajcie
Postanowiłem iż zacznę serię poradników jak pisać pluginy. W tym poradniku nauczymy się podstawowych rzeczy.

Napisałem na szybko krótki plugin (omówimy jego budowę)

#include <sourcemod>

public Plugin myinfo =
{
	name = "WPISZ",
	author = "MeF3",
	description = "Plugin",
	version = "1.0",
	url = "http://www.sourcemod.pl"
};

public void OnPluginStart()
{
   RegConsoleCmd ("sm_wpisz",WPISZ);
}

public Action:WPISZ(client,args)
{
   PrintToConsole(client, "[CSWILD.PL] Oto wynik wpisania komendy !wpisz / sm_wpisz")
   PrintToChat(client, "[CSWILD.PL] Wynik Komendy !wpisz")
}

Pierwsza linijka: #include <sourcemod>
Jest odpowiedzialna za moduł z którego nasz plugin może pobierać informacje.

Druga linijka:

public Plugin myinfo =
{
	name = "WPISZ",
	author = "MeF3",
	description = "Plugin",
	version = "1.0",
	url = "http://www.sourcemod.pl"
};

Informacja o autorze i nazwie pluginu

Trzecia linijka:

public void OnPluginStart()
{
   RegConsoleCmd ("sm_wpisz",WPISZ);
}

public void OnPluginStart()
{
}

Jest to funkcja od której rozpoczyna się plugin.

Umieszczona między {} funkcja RegConsoleCmd ("sm_wpisz",WPISZ); pozwala nam nasłuchiwać komendy !wpisz, działa to tak, że po wpisaniu komendy !wpisz, uruchamia nam się funkcja "Komenda"

Czwarta i ostatnia linijka

public Action:WPISZ(client,args)
{
   PrintToConsole(client, "[CSWILD.PL] Oto wynik wpisania komendy !wpisz / sm_wpisz")
   PrintToChat(client, "[CSWILD.PL] Wynik Komendy !wpisz")
}

Ta funkcja public Action:WPISZ(client,args) wywołuję nam komendę !wpisz a reszta czyli PrintToConsole (pokazuje nam tekst w konsoli) i PrintToChat (pokazuje nam tekst na czacie)```

ostatnio edytowany przez Master
  • 6
    Posty
  • 620
    Wyświetleń

Wygląda na to, że twoje połączenie z CsWild.pl zostało przerwane. Proszę czekać, gdy staramy się je odnowić.